peetencarinmalawi.reismee.nl

nog 8 nachtjes slapen en dan

Lieve allemaal,

Het komt nu wel snel dichtbij...ons vertrek naar Malawi. Ik moet zeggen dat ik best wel zenuwachtig ben....was dat de vorige keer ook zo? Ik weet het echt niet meer. Vandaag hebben we de koffers grotendeels ingepakt en het lijkt erop dat we alles mee kunnen nemen wat we willen. Natuurlijk ook een hoop leuke knutselspullen, Duplo, 20 figuurzaagjes, loombandjes, stickers en wat we nog meer bij elkaar hebben verzameld en dat aangevuld met onze eigen kleding

Laughing

Morgen nog even langs de Intertoys speelgoedwinkel op de Apeldoornselaan in Den Haag. Daar waren we ooit vaste klant in de tijd dat Brian nog een klein ventje was. De eigenaars van deze winkel zijn 2 broers en toen ik daar een leuke doos loombandjes kocht een paar maanden geleden en ik hem vroeg of dat moeilijk was om te maken omdat ik het in Malawi met de kinderen wilden gaan doen bood hij spontaan aan om als ik vlak voor vertrek nog even bij hem langs kwam hij nog wat spulletjes bij elkaar ging zoeken voor ons om mee te nemen. Ik vind dit echt hartverwarmend en zag toen ik afgelopen vrijdag in zijn winkel was dat ik niet de enige ben aan wie wordt gedoneerd. Want er hing een leuke nieuwsbrief van een jonge gymleraar uit Den Haag die via de Haagse Hopjes in Zuid Afrika was geweest om daar als vrijwilliger sportlessen te geven. En zo heb je regelmatig leuke gesprekken en ervaringen met soms wildvreemde mensen die enthousiast zijn over onze plannen.

Via Doingoood kregen we kort geleden bericht dat er door de grote droogte ook in Malawi als gevolg van El Nino in Lilongwe (de stad waar wij naar toe gaan) 3 dagen per week water beschikbaar is en welke dagen dat dan zijn is niet bekend en ook de stroomvoorziening wordt hierdoor beinvloed aangezien deze in Malawi wordt opgewekt dmv waterkrachtinstallaties. Dus dat wordt samen met de andere vrijwilligers in het Doingooodhuis water verzamelen als het er wel is en douchen met een teiltje. De WakaWaka's (waarvan 2 gedoneerd door een lieve vriendin)die we meenemen zullen we dus in de tijd dat we er zelf zijn goed kunnen gebruiken en daarna zorgen we dat ze een goede bestemming in Malawi krijgen. Maar een beetje behelpen is natuurlijk helemaal niet erg. We hopen dat er in alle landen/gebieden in Afrika die nu last hebben van de enorme droogte voldoende hulp en water beschikbaar zal zijn.

De opbrengst van de vrijmarkt was ondanks het slechte weer en wij maar 2 uurtjes daar hebben gestaan toch mooi € 100. Via marktplaats hebben we ook nog een mooi bedrag bijeen gekregen. Samen met donaties van lieve familie en vrienden staat de teller nu op €395 en dat is een heel mooi bedrag waar we heel blij mee zijn en waar al een heleboel schoolbanken voor gemaakt kunnen gaan worden. Voor degenen die nog iets willen bijdragen dit kan nog steeds (ook tijdens en na ons verblijf blijft deze site in de lucht) via de link

Ons volgende verhaal komt vanuit Malawi.....nog 8 nachtjes en dan

Tiwonana

Peter en Carla

Daisy

Wat mooi, you are blessed to something for these people!!!

Anneke Vermeulen

Een hele goede tijd in Malawi gewenst!!x

Miriam

Hallo lieverds een hele goede reis morgen????
Ik kijk uit naar jullie verhalen over de te beleven avonturen.
Dikke kus

plony

Mooie plaatjes van Marjan gekregen. Het gaat hier goed. Bert al thuis. Gisteren een klein stukje gewandeld. Marjan gezien. Zo dankbaar! Liefs